Aplikasi Fotografi Terbaik untuk Android

Sunday, July 13, 2014 Shahrul 0 Comments

Terdapat banyak telefon Android high-end di luar sana seperti Samsung, LG dan HTC, dan kebanyakannya menawarkan kamera yang terbaik. Pengeluar telefon Android juga kerap melepaskan peranti baru dengan perkakasan terkini supaya ia mendapat yang terbaik daripada kamera.

Terdapat banyak aplikasi fotografi yang boleh didapati untuk Android dan semuanya menawarkan banyak pilihan fungsi yang berbeza. Berikut adalah aplikasi fotografi terbaik untuk Android - termasuk fungsi aplikasi, reka bentuk dan kebolehgunaan.

Camera ZOOM FX
Camera ZOOM FX menjadi kegemaran di kalangan ramai pengguna Android dan ia adalah aplikasi yang berbayar. Penuh dengan berbagai fungsi termasuk seperti mod pecah (burst mode) dan masa yang tertentu yang anda tidak akan dapati di banyak aplikasi kamera lain.

Ia juga mempunyai senarai banyak pilihan menyunting foto yang digunakan untuk memanipulasi imej-imej yang anda suka. Ia bukan aplikasi yang terbaik di dunia tetapi ia boleh digunakan.

Retrica
Jika anda gemarkan gaya retro dan vintage, ini adalah aplikasi yang mesti anda ada. Retrica menawarkan lebih 80 penapis yang berbeza yang sesuai untuk menambah kesan klasik untuk gambar anda. Aplikasi ini bukan gambar alat penyuntingan yang paling kuat tetapi ia yang terbaik dari aplikasi lain.

PicLab - Photo Editor
Meletakkan teks pada imej-imej menjadi satu konsep yang popular dan telah dilakukan sejak gambar telah diciptakan. PicLab mungkin aplikasi yang terbaik untuk meletakkan kata-kata pada gambar anda.

PicLab menawarkan pelbagai bentuk font, yang berbeza dan ciri-ciri penyuntingan lain untuk meletakkan mesej di atas imej anda.

Adobe Photoshop Touch

Photoshop Touch mungkin menjadi alat penyuntingan utama untuk Android. Jika anda selesa dengan menyunting gambar ke tahap yang sangat rumit dan bersedia untuk melabur banyak masa, ini adalah aplikasi yang anda perlukan.

0 Responds:

Please feel free to leave a comments and subscribe to follow up.